Prendimi l'anima -L'âme en jeu
The Soul Keeper
Director: Roberto Faenza
Writers: Gianni Arduini-François Cohen-Séat
Release Date:19 March 2004 Genre: Biography | Drama
Runtime:90 min Country:Italy | France | UK Language:English Color:Black and White | Color
Filming Locations:Moscow, Russia -Turin, Piedmont, Italy Distribution: PCV S.A.
Cast:
Dr. Carl Gustav Jung | Pavel | ||
Sabina Spielrein | Zorin | ||
Richard Fraser | Renate | ||
Marie Franquin | Concierge / Receptionist (as Anna Chiurina) | ||
Emma Jung | |||
Ivan Ionov | |||
Woman in cake shop | |||
Frau Spielrein - Sabina's Mother |
Δύο άνθρωποι συναντιούνται σε μια βιβλιοθήκη της Μόσχας: ο Σκωτσέζος ιστορικός dr. Fraser (Craig Ferguson) και η μισή Γαλλίδα - μισή Ρωσίδα Mari (Caroline Ducey). Θα τους ενώσει η έρευνά τους για το παρελθόν της Sabina Spielrein.
Την Άνοιξη του 1904 η Sabina Spielrein μια δεκαεννιάχρονη Ρωσσοεβραία νοσηλεύεται σε
μια ψυχιατρική κλινική στη Ζυρίχη σε πολύ άσχημη κατάσταση. Το κορίτσι υποφέρει από μια σπάνια
μορφή υστερίας και ανορεξίας. Ένας νέος ψυχίατρος, ο Dr Carl Gustav Jung αναλαμβάνει την
φροντίδα της και για πρώτη φορά πειραματίζεται με την ψυχαναλυτική μέθοδο του Καθηγητή του,
Siegmund Freud. Έτσι γεννιέται μια δυνατή ιστορία αγάπης και πάθους, ψυχής και σώματος, μεταξύ
του Δρος Jung και της Sabina, η οποία υψώνεται στον ουρανό αλλά και βυθίζεται στα χειρότερα
βάθη.Θεραπεύεται. Σπουδάζει ιατρική και γίνεται περίφημη ψυχίατρος και ψυχαναλύτρια. Συμμετέχει στον κύκλο της Βιέννης του Freud, ακόμη κι όταν ο Jung την εγκαταλείπει. Επιστρέφει στη Ρωσία μετά την επανάσταση. Ιδρύει και διευθύνει το Λευκό Παιδοκομείο, βασισμένο στην ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης, με πρωτοποριακές για την εποχή ψυχολογικές και ψυχαναλυτικές μεθόδους. Από τη πρώτη της γνωριμία, μέχρι το τέλος της πολυτάραχης ζωής της, αλληλογραφεί συνεχώς με τον Jung και τον Freud. Μια μυστική συμμετρία αναπτύσσεται ανάμεσά τους …
Η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία της Sabina Spielrein, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη γνωριμία της
και την θεραπεία της από τον περίφημο Ελβετό ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Carl Gustav Jung.
Το σενάριο βασίστηκε στην μυστική αλληλογραφία μεταξύ των Γιούνγκ, Φρόϋντ και Σαμπίνα, που
δημοσιεύτηκε πρόσφατα και που ο Γιούνγκ δεν επιθυμούσε την δημοσίευσή της.
Η Σαμπίνα Σπίλραϊν λοιπόν, όχι μόνο θεραπεύτηκε, όχι μόνο έγινε και η ίδια ψυχίατρος, αλλά
δημιούργησε ένα καινοτομικό σχολείο στην Μόσχα, στο οποίο η εκπαίδευση βασιζόταν στην ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, στην διδασκαλία της μουσικής και στην εξερεύνηση των μυστηρίων του ανθρώπινου σώματος. Η βασική ιδέα σ’αυτό το ίδρυμα ήταν η μελέτη της δημιουργίας ενός μελλοντικού νέου τύπου ανθρώπου με ψυχαναλυτικές μεθόδους. Μαθητής του σχολείου ήταν και ο γιός του Στάλιν με ψευδώνυμο, παρόλο που ο ίδιος ο Στάλιν έκλεισε τελικά το σχολείο και της ζήτησε να αποκηρύξει τα δημοσιευμένα γραπτά της. Τελικά δολοφονήθηκε με την κόρη της, από τα Ναζιστικά στρατεύματα το 1942, στην πατρίδα της το Ροστόβ, όπου προσπαθούσε να λειτουργήσει κρυφά το σχολείο της.
Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε επίσημα η θεραπεία με τον λόγο, και στην ταινία
παρουσιάζεται ιδιαίτερα η αγωνιώδης προσπάθεια του Γιούνγκ να αποτρέψει τις βίαιες,
καταναγκαστικές τιμωριτικές, και περιοριστικές μεθόδους που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε. Η
ασθενής στην μέθοδο του Γιούνγκ δεν τιμωρείται. Ο Γιούνγκ ανέλαβε την μεγάλη ευθύνη και κατάφερε να θεραπεύσει την Σαμπίνα. Ενώ ο Φρόϋντ συνέχιζε να υποστηρίζει την ουδετερότητα από τη μεριά του θεραπευτή, ο Γιούνγκ κατάλαβε ότι είναι απαραίτητο να συναντήσει τον ασθενή για να εισχωρήσει βαθιά στα προβλήματα του ασθενούς και για να τον κάνει να ανοιχτεί.
Μια ταινία, για την ελπίδα του μελλοντικού ανθρώπου μέσα από την απελευθέρωση των υγιών
επιστημονικών μεθόδων, για την δυνατότητα της αλλαγής και της θεραπείας, για τη συμπόνια και τα
ιδανικά, που, παρόλο που θα μπορούσε να είναι τεχνικώς καλύτερη σε πολλά σημεία, αξίζει να την δεί
κανείς, γιατί κάπου θα τον αγγίξει η προσωπικότητα της Σαμπίνα Σπίλραϊν, ιδιαίτερα δε αν ήδη τον
έχει αγγίξει η προσωπικότητα του Γιούνγκ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου