Låt den rätte komma in- Let the Right one in
Παρασκευή 4/12 Καρλόβασι 9.00 μμΣάββατο 5 και Κυριακή 6/12/09 Βαθύ 8.30 μμ
Director:Tomas Alfredson
Writers:John Ajvide Lindqvist (novel)John Ajvide Lindqvist (screenplay)
Release Date:19 March 2009 Genre:Drama | Horror | Romance | Thriller
Runtime:115 min Country:Sweden Language:Swedish Color:Color
Filming locations :Blackeberg, Stockholm, Sweden-Örnäset, Luleå, Norrbottens län, Sweden Distribution : Seven Films
Cast
Jocke | |||
Gösta (as Karl Robert Lindgren) | |||
Morgan (as Anders Peedu) | |||
Erik | Larry (as Paul Olofsson) | ||
Yvonne | Magister Avila | ||
Lacke | Conny | ||
Andreas | |||
| | Martin |
Σουηδία, 1981. Ο Όσκαρ είναι ένα παιδί που πηγαίνει σχολείο και πιάνει φιλίες με την γειτόνισσά του Έλι η οποία μοιάζει με φυσιολογικό δωδεκάχρονο κορίτσι μα στην πραγματικότητα είναι βαμπίρ. Όταν ο πατέρας της που έχει αναλάβει να φροντίζει τα θύματά της, συλλαμβάνεται από την αστυνομία οι φίλοι ενός μεθυσμένου παιδιού που εκείνη είχε σκοτώσει στο παρελθόν αποφασίζουν να την ξεσκεπάσουν...
Το «Άσε Το Κακό Να Μπει» είναι μια ιστορία τρόμου με βαμπίρ...Δεν θα μπορούσε να ειπωθεί μεγαλύτερο ψέμα στην εφετινή κινηματογραφική σοδειά. Είναι τόσο παραπλανητικός και άστοχος αυτός ο χαρακτηρισμός όσο το να προσπαθούσαμε να τοποθετήσουμε το σουηδικό αυτό αριστούργημα post ρομαντισμού στο ίδιο κινηματογραφικό genre με το «Twilight», ακόμα και εάν διαθέτουν τον ίδιο θεματικό πυρήνα. Το «Let The Right One In» προσπερνά επιδέξια τον χολιγουντιανό σκόπελο και έχοντας ως φόντο μια ιστορία με βαμπίρ αναπτύσσει επιδέξια μια ερωτική ιστορία, ύμνο στην αγάπη που δεν κοιτά ζώντες και νεκρούς, στην αγάπη που εξυψώνει τον «φαινομενικά» νεκρό σε πιο ζωντανό και από αυτόν που ρέει ακόμα αίμα μέσα του. Αλλά με την επίφαση του τρόμου αποκρυπτογραφεί και άλλα πολλά...Πρώτο και καλύτερο τον αιώνιο πρώτο έρωτα, αυτόν που υφίσταται στο διηνεκές. Κατά δεύτερο ξεκλειδώνει - ή τουλάχιστον μας δίνει το διαβατήριο για εκεί...- το δωμάτιο με το πιο ανεξήγητο περιεχόμενο στην εποχή μας, τις ανθρώπινες σχέσεις. Τρίτο μπορεί να ειδωθεί ως ένα σκοτεινό παραμύθι τρόμου, μια μελέτη για τη μοναξιά, μια κατάθεση με μπόλικη γενναιοδωρία ψυχής για την σεξουαλικότητα. Είναι πράγματι πολυεπίπεδο το απόκοσμο αυτό fairytale. Μια ασύλληπτη δημιουργία που μεταλλάσσει το αισθηματικό σε ουμανιστικό υπαρξιακό μανιφέστο, προκαλώντας και συνδυάζοντας συγχρόνως τη διαφορετικότητα με την αταξία.
Η εφευρετικότητα του σεναριογράφου και συγγραφέα Τζον Λίνκβιστ που διασκεύασε ένα δικό του βιβλίο είναι αληθινά μοναδική. Ένα αλληγορικό αμάλγαμα αχαλίνωτης φαντασίας (που θα τη ζήλευε ο Τιμ Μπάρτον), τρυφερού love story και τρόμου σε μια αφηγηματική ισορροπία που δεν τρικλίζει ούτε μία στιγμή. Πραγματικό υπόδειγμα - μάθημα ανάπτυξης σεναρίου, δομημένου στην εντέλεια. Και μια αισθητική προσέγγιση που αγγίζει το τέλειο, με όπλο τον μινιμαλισμό. Πάρτε για παράδειγμα την εξονυχιστική αναπαράσταση - με εντυπωσιακή φωτογραφία - του σκανδιναβικού παγωμένου λευκού της ημέρας σε αντίστιξη με το πηχτό σκοτάδι. Ή τα παγωμένα traveling - μάρτυρες μιας κοινωνίας κλεισμένης στο καβούκι της που καταλήγουν σε κοντινά κάδρα των πρωταγωνιστών. Απ' τη μια το ξανθό πρόσωπο του Όσκαρ, απ' την άλλη - και στον αντίποδα - η κατατονική, μελαχρινή περσόνα της Έλι. Με σκηνές - κινηματογραφικούς πίνακες τεράστιας αισθητικής αξίας που μένουν χαραγμένες στη μνήμη για πολύ καιρό μετά τη θέαση του φιλμ. Τέτοια είναι η σεκάνς τέλους μέσα στην πισίνα που δείχνει πόσο μακριά είναι διατεθειμένοι να φτάσουν ο ένας για τον άλλον ή οι εμπνευσμένες σκηνές με το κύβο του Ρούμπικ και το αυγό Φαμπερζέ. Το εκπληκτικό μουσικό score, μνημείο λειτουργικότητας και λυρισμού, συμβάλλει στην όλη ατμόσφαιρα...Και όλα αυτά δίχως ο Τόμας Άλφρεντσον να πληγώνει τον βαμπιρικό μύθο ούτε με μια σεκάνς. Μερικά από τα γνωστά κλισέ υπάρχουν, χωρίς όμως τις γραφικότητες με τα σκόρδα, παλούκια κ. λπ. Η σύγκριση του «Άσε Το Κακό Να Μπει» με άλλα φιλμ παρόμοιας μυθολογίας τα βγάζει όλα νοκ άουτ από τον πρώτο γύρο και κάνει το πρόσφατο «Twilight» να μοιάζει με κακογραμμένη άσκηση πρωτοετούς φοιτητή κινηματογραφικής σχολής!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου