Παρασκευή 5/11/2010 Καρλόβασι
Σάββατο 06/11 και Κυριακή 07/11/2010 Bαθύ
Jar City
· Είδος: Μυστηρίου
· Παραγωγής: 2006
· Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 15 Μαϊου 2008
· Διάρκεια: 91'
· Διανομή: Nutopia Entertainment
· Χρώμα: Έγχρωμο
· Χώρα προέλευσης:Ισλανδία
· Γλώσσα: Ισλανδικά
· Παραγωγής: 2006
· Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 15 Μαϊου 2008
· Διάρκεια: 91'
· Διανομή: Nutopia Entertainment
· Χρώμα: Έγχρωμο
· Χώρα προέλευσης:Ισλανδία
· Γλώσσα: Ισλανδικά
· Συντελεστές :
Ágústa Eva Erlendsdóttir ... Eva Lind
Kristbjörg Kjeld ... Katrín
Þorsteinn Gunnarsson ... Holberg
Theódór Júlíusson ... Elliði
Þórunn Magnea Magnúsdóttir ... Elín
Guðmunda Elíasdóttir ... Theodóra
Τι σχέση μπορεί να έχουν μεταξύ τους αυτοί οι δύο θάνατοι;
Ο Baltasar Kormakur κάνει εδώ μια πολύ ενδιαφέρουσα αστυνομική ταινία βασισμένη στη δημοφιλή νουβέλα του Arnaldur Indridason , "Tainted Blood". Και λέω πολύ ενδιαφέρουσα γιατί μόνο ως τέτοιο μπορώ να χαρακτηρίσω τον τρόπο με τον οποίο αφηγείται και δένει την πλοκή του!
Η ιστορία τοποθετείται στην Ισλανδία. Και προειδοποιώ όσους αρκούνται και αρέσκονται αυστηρώς στην κατανάλωση του φτηνού Holywoodianου cinema να μην ξυνίσουν την μούρη τους, γιατί ίσως αυτή η ταινία είναι μια αφορμή να δουν σφαιρικότερα και βαθύτερα το θέμα κινηματογράφος, καθώς η ταινία σίγουρα δεν απευθύνεται μόνο στην ολιγομελή σινεφίλ κοινότητα!
Η ιστορία τοποθετείται στην Ισλανδία. Και προειδοποιώ όσους αρκούνται και αρέσκονται αυστηρώς στην κατανάλωση του φτηνού Holywoodianου cinema να μην ξυνίσουν την μούρη τους, γιατί ίσως αυτή η ταινία είναι μια αφορμή να δουν σφαιρικότερα και βαθύτερα το θέμα κινηματογράφος, καθώς η ταινία σίγουρα δεν απευθύνεται μόνο στην ολιγομελή σινεφίλ κοινότητα!
Ένας φόνος ,λοιπόν,διαπράττεται σε μια αραιοκατοικημένη και ωχρή μικρή πόλη.Το θύμα γνωστό, ο θύτης άγνωστος. Το θύμα είναι ένας από τους περιβόητους κακοποιούς της πόλης, που μαζί με μια μικρή συμμορία έχουν απασχολήσει παρατεταμένως την αστυνομία στο παρελθόν. Την υπόθεση αναλαμβάνει να εξιχνιάσει ένας αστυνομικός και για τον σκοπό αυτό καλείται να αναστήσει και να μελετήσει εκτενώς φαντάσματα του παρελθόντος. Τα ίδια φαντάσματα, από διαφορετική σκοπιά, σκαλίζει και ο πατέρας που έχει χάσει την κόρη του. Έτσι μπροστά από την οθόνη παρελαύνει ένας αριθμός προσώπων που όλα μαζί συνθέτουν τα κομμάτια αυτού του παζλ που θα αναδείξει αθώους και ενόχους.
Το θρίλερ του Κουρμακούρ αποτελεί εξαιρετικό δείγμα σινεμά «είδους», φιλτραρισμένο όμως με τα στοιχεία εκείνα, που το κάνουν να ξεχωρίζει από αντίστοιχες αμερικανικές δημιουργίες. Φωτογραφημένο με γκριζομπλέ χρώματα αναδεικνύοντας το ψυχρό ισλανδικό τοπίο, το φιλμ θυμίζει αρκετά το παρομοίου ύφους «Πορφυρά Ποτάμια» , μόνο που το «Jar City» είναι σαφώς πιο συγκρατημένο και προσγειωμένο στο έδαφος. Κι αυτό γιατί, αντί να ακολουθήσει τον εύκολο δρόμο της έκπληξης και του οπτικού εντυπωσιασμού, προτιμά να δίνει αβίαστα τα κομμάτια του παζλ, δίνοντας συνάμα έξτρα ενδιαφέρον στην ψυχολογία του πρωταγωνιστή του.Ο τρόπος που αντιμετωπίζεται το θέμα είναι απλός, λιτός και μάλλον με την πρέπουσα μινιμαλιστικότητα. Άλλωστε αυτή η μινιμαλιστικότητα είναι που κρατάει και τον έλεγχο της ταινίας, καθώς με αυτή χειρίζεται δύσκολα θέματα όπως της εξελιγμένης γενετικής επιστήμης, ενός ευρύτατου δικτύου πληροφοριών κλπ, που σε άλλες περιπτώσεις θα μπορούσαν να ήταν τροφή για εξυπνακίστικα και υπερβολικά σχόλια. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο ο Baltasar Kormakur χειρίζεται την αφήγηση. Η οποία επιτυγχάνει να μοιάζει φαινομενικά ακομμάτιαστη, ενώ στην πραγματικότητα διηγείται την ιστορία τόσο παράλληλα όσο και με διακυμάνσεις στη σκάλα του χρόνου.
Αισθητικά η ταινία έχει να επιδείξει και μια εξαιρετική φωτογραφία που μας παρέπεμψε στο αγαπημένο, και επίσης Σκανδιναβικό, Drabet του Per Fly. Τα μουντά χρώματα, η νεφώδης ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τη σκοτεινή και νοσηρή ιστορία δίνει σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση μιας πόλης που κανείς δεν θα ήθελε να κατοικεί, μιας ιστορίας που κανείς δεν θα ήθελε να ζήσει. Επιπροσθέτως, κάποια γενικά κινηματογραφικά πλάνα, που χρήζουν φωτογραφικής ευαισθησίας, είναι ικανά να μαγνητίσουν τα βλέμματα.
Τελικά η ταινία του Baltasar Kormakur απ' την Ισλανδία, με το μικρό budget, δίνει μαθήματα για τον τρόπο διαχείρισης του αστυνομικού είδους, το οποίο στις μέρες μας περιορίζεται σε μια υπερβολική μορφή στην προσπάθεια του να κερδίσει το παιχνίδι των εντυπώσεων.
κριτικές από τους Νώντα Μερμίγκη( www.myfilm.gr )και Γιώργο Ευθυμίου http://camerastyloonline.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου