19.12.10

Αγριόχορτα

Παρασκευή 17/12 Καρλόβασι

Σάββατο 18/12, Κυριακή 19/12/2010 Βαθύ

Les Herbes Folles

Wild Grass


· Είδος: Δραματική
· Παραγωγής: 2009
· Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 31 Δεκεμβρίου 2009
· Διάρκεια: 104'
· Διανομή: Nutopia Entertainment
· Χρώμα: Έγχρωμο
· Χώρα προέλευσης: Γαλλία
· Γλώσσα: Γαλλικά

· Συντελεστές :
Alain Resnais ....Σκηνοθέτης 
André Dussollier ... Georges Palet
Sabine Azéma ... Marguerite Muir
Emmanuelle Devos ... Josepha
Mathieu Amalric ... Bernard de Bordeaux
Anne Consigny ... Suzanne Palet
Michel Vuillermoz ... Lucien d'Orange
Annie Cordy ... La voisine
Sara Forestier ... Elodie
Nicolas Duvauchelle ... Jean-Mi
Vladimir Consigny ... Marcelin Palet
Dominique Rozan ... Sikorsky
Christian Gailly ....Συγγραφέας  
Alex Reval ....Σεναριογράφος 
Laurent Herbiet ....Σεναριογράφος

Bασισμένο στο μυθιστόρημα του Kριστιάν Γκεγί «L’ incident».
«Ο Alain Resnais βρίσκεται πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από όλους τους άλλους. Αυτή είναι η δύναμή του»Jean-Luc Godard
Ένα πορτοφόλι που χάθηκε και βρέθηκε, ανοίγει μια χαραμάδα για να ζήσουν ο Ζορζ και η Μαργκερίτ μια ρομαντική περιπέτεια. Αφού ο Ζορζ εξέτασε την ταυτότητα του ιδιοκτήτη του κόκκινου πορτοφολιού, δεν είναι απλή υπόθεση γι’ αυτόν να το παραδώσει στην αστυνομία. Απ’ την πλευρά της, η Μαργκερίτ δεν μπορεί να πάρει πίσω το πορτοφόλι της χωρίς να τη φάει η περιέργεια για το ποιος το βρήκε. Κι ενώ ασχολούνται με το πρωτόκολλο της απόδοσης και αποδοχής ευχαριστιών, η ταραχή γλιστρά μέσα από τη χαραμάδα και κατακλύζει την καθημερινότητά τους.
Όσο μεγαλώνει ο Αλέν Ρενέ τόσο ανεβαίνει καλλιτεχνικά. Η καλύτερή του ταινία τα τελευταία δέκα χρόνια. Ογδόντα και εφτά χρονών αυτός ο Γάλλος που δεν υπήρξε επίσημο μέλος της Νouvelle Vague . Πώς συμβαίνει με τον αρχιμάστορα των διαμαντιών; Έτσι ακριβώς. Επεξεργαστής πολύτιμων λίθων. Πετάει το ψεύτικο και το περιττό και αφοσιώνεται στο αυθεντικό. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά το μέρος της καρδιάς. Το αίσθημα το διαχρονικό. Το φλερτ το μαγικό. Το «Πριν» από το σεξ το σαρκικό. Πρώτα η χορδή, ύστερα η φωνή. Πρώτα η ταραχή, ύστερα η σεξουαλική πηγή. Τα προκαταρκτικά είναι τα βασικά αγαθά. Όπως με το θρίλερ το αστυνομικό. Το σασπένς είναι που κρατάει την αγωνία του θεατή μέχρι το τέλος και την ανακάλυψη του δολοφόνου. Το φλερτ λοιπόν!
Ένας παντρεμένος, με παιδιά της παντρειάς , κουρασμένος και από την καθημερινή ρουτίνα, παντελώς ξοδεμένος πέφτει πάνω σε γυναικείο πορτοφόλι πεταμένο στα σκουπίδια. Σύμπτωση. Το πορτοφόλι βγήκε από γυναικεία τσάντα φυσικά. Όχι της ιδιοκτήτριας, αλλά από κάποιο κλεφτρόνι. Την άδειασε και το πορτοφόλι στα σκουπίδια το πέταξε. Ο Ζορζ ως νομοταγής πολίτης, προσκομίζει το πορτοφόλι στην Αστυνομία. Έτσι καταφθάνει η κυρία του πορτοφολιού.Από εδώ και για περίπου μία ώρα ο γέροντας Αλέν Ρενέ πλέκει δαντέλα από μετάξι. Ο φακός κρυφοκοιτάζει. Όπως ένας πνευματώδης παρατηρητής κρυφοκοιτάζει τα βλέμματα δύο ξένων καρδιών. Ο Γιώργος κρυφοκοιτάζει τη Μαργαρίτα. Και εκείνη παριστάνει πως το παιχνίδι δεν την ενδιαφέρει. Ανάμεσα σ΄ αυτά τα κρυφά βλέμματα και τα χάδια του φακού με τα πρόσωπα, τους χώρους και τα αντικείμενα, νεκρανασταίνεται ο Ρομπέρ Μπρεσόν του μινιμαλισμού.
Τα απρόβλεπτα λοιπόν της ζωής σε μια ιστορία «τρελού έρωτα» είναι στο επίκεντρο της θαυμάσιας αυτής ταινίας, δοσμένης με ενθουσιασμό, φρεσκάδα και εκπληκτική ομορφιά από έναν σκηνοθέτη που παρά τα 87 του χρόνια παραμένει ένας από τους πιο νεανικούς και πρωτοπόρους σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου.
Θέλοντας να γνωρίσει το θύμα της κλοπής, ο Ζορζ προκαλεί μια σειρά αναπάντεχων γεγονότων, που πίσω τους κρύβουν τους σπόρους ενός «τρελού έρωτα», που όμως, παρά τις προσπάθειες των δυο τους για επαφή, το μόνο που κατορθώνουν είναι να απομακρύνονται κάθε φορά και περισσότερο ο ένας από τον άλλο. Κι αυτό, γιατί οι δυο τους μοιάζουν «με τα αγριόχορτα που φυτρώνουν όπου βρουν χώρο, χωρίς όμως να έχουν καμία ελπίδα να αναπτυχθούν», όπως ανέφερε, στη συνέντευξη που μου έδωσε στη διάρκεια του Φεστιβάλ των Κανών, ένας 87χρονος Αλέν Ρενέ, με κάτασπρα μαλλιά και το ίδιο κάτασπρα, που δεν αποχωρίζεται ποτέ, σπορ παπούτσια.
Γύρω από αυτή την απλή ίντριγκα, ο Ρενέ έφτιαξε μια ταινία ύμνο στον «τρελό έρωτα», μια ταινία που ξεπερνά την πιο ευφάνταστη και απρόβλεπτη φαντασία. Οι απίθανα όμορφες εικόνες, η ευρηματική πλοκή με τις συνεχείς εκπλήξεις και ανατροπές, ο με μελέτη και σοφία συνδυασμός των διαφόρων κινηματογραφικών ειδών , ο διανθισμένος με χιούμορ διάλογος, οι με δεξιοτεχνία κινήσεις της κάμερας, η εξαιρετική μουσική επένδυση, ο ρυθμός , δημιουργούν μια ατμόσφαιρα ευφορίας και σουρεαλιστικής ποίησης , που μόνον ένας σκηνοθέτης με την εμπειρία, την ωριμότητα και τη σοφία ενός Ρενέ μπορούσε να πετύχει.
Η γοητεία του κομψού κινηματογράφου! Λυτρωτικό, αποκαθαρμένο από κάθε ίχνος βίας, κτηνωδίας και συνηθισμένης, πλαστικής, σκηνοθεσίας. Σχεδόν αριστοτεχνικό. Ταινία απόγειο του έργου ενός από τους λιγοστούς εναπομείναντες μεγάλους και πρωτότυπους δημιουργούς.
Απολαύστε την!
κριτικές από τους Δημήτρη Δανίκα (www.tanea.dolnet.gr) και  Νίνο Φενέκ Μικελίδη (www.enet.gr).

http://www.youtube.com/watch?v=HLNYnP4CR7A
Ραντεβού το... 2011 Χρόνια Πολλά!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου