23.2.11

Tetro

Παρασκευή 25/02 Καρλόβασι

Σάββατο 26/02-Κυριακή 27/02 Βαθύ

      Tetro
 · Είδος: Δραματική
· Παραγωγής: 2009
· Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 5 Νοεμβρίου 2009
· Διάρκεια: 127'
· Διανομή: Feelgood Entertainment
· Χρώμα: Ασπρόμαυρο
· Χώρα προέλευσης: ΗΠΑ
· Γλώσσα: Αγγλικά - Ισπανικά - Γαλλικά


· Συντελεστές :
Francis Ford Coppola ....Σκηνοθέτης   

Alden Ehrenreich ... Bennie
Maribel Verdú ... Miranda
Silvia Pérez ... Silvana
Erica Rivas ... Ana
Mike Amigorena ... Abelardo
Lucas Di Conza ... Young Tetro
Adriana Mastrángelo ... Angela
Klaus Maria Brandauer ... Carlo / Alfie
Leticia Brédice ... Josefina
Sofía Castiglione ... Maria Luisa
Carmen Maura ... Alone
Francis Ford Coppola ....Σεναριογράφος

  Από τους σκηνοθέτες που σημάδεψαν τη δεκαετία του ’70, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην αναγέννηση του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου, ο Coppola, ίσως περισσότερο και από σκηνοθέτης της θρυλικής τριλογίας του Νονού, αλλά και του συγκλονιστικού αντιπολεμικού δράματος Αποκάλυψη Τώρα, είναι ένας δημιουργός που επέλεξε συνειδητά να κινείται εκτός των ορίων του Hollywood. Κάτι που, άλλωστε, εξακολουθεί να κάνει μέχρι και τις ημέρες μας.

Στα 70 του χρόνια πλέον ο Coppola έφτιαξε μια ταινία ανεξάρτητη , μια ταινία νεανική, με τη φαντασία και τον ενθουσιασμό αλλά και την πρωτοτυπία που βρίσκεις μόνο στους νέους σκηνοθέτες ανατρέποντας την εντύπωση πως όταν ένας σκηνοθέτης γερνά αρχίζει να γυρίζει μέτριες ταινίες .
 Η ταινία, με αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία του ίδιου του σκηνοθέτη ξεκινά με το νεαρό Bennie (ένας εκπληκτικά καλός Alden Ehrenreich) να φτάνει, ναύτης σε πλοίο, στο Μπουένος Αϊρες σε αναζήτηση του μεγαλύτερου αδερφού του Angelo (εξαιρετική ερμηνεία από τον Vincent Gallo), που για να γλιτώσει από έναν καταπιεστικό ιταλικής καταγωγής μουσικοσυνθέτη πατέρα Carlo Tetrocini (Klaus Maria Brandauer) αλλά και για να αποφύγει τυχόν σύγκρουση μ’ έναν αδερφό που τον αγαπάει και που ήταν δεμένος μαζί του, έχει καταφύγει στην Αργεντινή και έχει πάρει το όνομα Tetro. Παρά την αρχική ψυχρή αντιμετώπιση από τον Tetro, ο Bennie καταφέρνει σταδιακά και με τη βοήθεια της Miranda , φιλενάδας του Tetro, να ξαναδημιουργήσει τη στενή σχέση μαζί του και ν’ ανακαλύψει και το καλά κρυμμένο μυστικό του.
Το ασπρόμαυρο «Τetro» δεν είναι η ταινία που θα συστήσει στο σημερινό κοινό τον δημιουργό που συνέβαλε στις μεγάλες ανατροπές στο Χόλιγουντ κατά τη δεκαετία του ’70. Είναι απλώς μια προσεγμένη δουλειά, διάσπαρτη από θραύσματα της προσωπικής ιστορίας του Francis Ford Coppola που είναι πια απαλλαγμένος από το άγχος της εμπορικής επιτυχίας.
Με ένα πολύ ωραίο, πρωτότυπο σενάριο (το δεύτερο που γράφει ο Coppola μετά τη «Συνομιλία») με όμορφες, πάντα μέσα στο θέμα της ταινίας, αναφορές (η φωτογραφία του Robert Mitcham από την ταινία «Η νύχτα του κυνηγού», το απόσπασμα που παρακολουθούν τα αδέρφια από την ταινία «Τα παραμύθια του Οφμαν» των Πάουελ & Πρέσμπεργκερ), μέσα από εξαιρετικά όμορφες, ποιητικές, συχνά σουρεαλιστικές, μαυρόασπρες εικόνες, με το χρώμα να χρησιμοποιείται μόνο στα φλας-μπακ (η ατμοσφαιρική, γυρισμένη με ψηφιακή κάμερα, φωτογραφία είναι του Ούγγρου Mihai Malaimare), μ’ έναν Vincent Gallo που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τη μοναξιά μαζί και τη σκοτεινή πλευρά τού Tetro, ο Coppola έφτιαξε μια όμορφη, ελεγειακή, σχεδόν μουσική θα λέγαμε, ταινία, ένας είδος «μουσικής δωματίου» που αγγίζει τις πιο λεπτές χορδές της ψυχής του. Επιστροφή σε μια καθαρή φόρμα από έναν σκηνοθέτη που δεν έπαψε να μας εκπλήσσει!

Ο Coppola βρέθηκε στις Κάνες για να παρουσιάσει, στην επίσημη έναρξη του τμήματος “Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών” τη νέα του ταινία..Ταινία που ο σκηνοθέτης αρνήθηκε να προβάλει στο επίσημο τμήμα του φεστιβάλ, τονίζοντας πως το “Tetro” είναι μια πολύ προσωπική ταινία και δεν ταιριάζει στις επισημότητες του “κόκκινου χαλιού”, αντίθετα, η θέση της είναι στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών - το οποίο μάλιστα βρίσκεται στα μαχαίρια με το επίσημο φεστιβάλ.(Θυμίζουμε ότι από το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν κάνει τα πρώτα βήματά τους μεγάλοι σκηνοθέτες, όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Τζιμ Τζάρμους και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με τον «Θίασο».)
Πριν από δέκα χρόνια, όταν ο Francis Ford Coppola συνειδητοποίησε ότι από ναυαρχίδα του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά είχε καταλήξει να γίνει υπάλληλος των στούντιο, γυρίζοντας ταινίες κατά παραγγελία προκειμένου να ορθοποδήσει από το χείλος της χρεοκοπίας στο οποίο είχε βρεθεί στη δεκαετία του ‘80, αποφάσισε να εγκαταλείψει τη σκηνοθεσία και να αφοσιωθεί στις προσοδοφόρες επιχειρήσεις παραγωγής κρασιού.
Μία δεκαετία μετά, το 2007, ο Coppola επανεμφανίστηκε πίσω από τις κάμερες, έχοντας επινοήσει για τον εαυτό του έναν ολοκαίνουριο και πολύ προσωπικό τρόπο να κάνει ταινίες. Μία από αυτές είναι το «Tetro».

κριτικές από τους Ι.Ζουμπουλάκη από Το Βήμα (www.tovima.dolnet.gr) , τον Λουκά Κάτσικα από την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία (www.enet.gr) , τον Δημήτρη Μπούρα από την Καθημερινή (www.kathimerini.gr) και τον Ν.Φενέκ Μικελίδη από την Ελευθεροτυπία (www.enet.gr).


http://www.youtube.com/watch?v=XJ_XTIsMKig

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου