25.11.11

Leaving - Φεύγω



Παρασκευή 25/11/2011 Καρλόβασι
Σάββατο 26, Κυριακή 27/11/2011 Σάμος

PARTIR

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Catherine Corsini
ΕΙΔΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Ερωτικό δράμα
ΓΛΩΣΣΑ:
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
 85 λεπτά
ΠΡΕΜΙΕΡΑ
29-04-10
ΔΙΑΝΟΜΗ
Nutopia

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
Kristin Scott Thomas
Sergi Lopez
Yvan Attal
Bernard Blancan
Aladin Reibel

Κριτικές ταινίας
1. Η οικογένεια είναι το παν. Αυτό ισχύει για την Suzanne (Christine Scott Thomas) και τον Samuel (Yvan Attal). Ο Samuel βγάζει τα λεφτά και η Suzanne μεγαλώνει τα παιδιά. Μέχρι που αποφασίζει να αρχίσει να δουλεύει ανακαινίζοντας μια αποθήκη δίπλα από το σπίτι. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης θα γνωρίσει τον Ivan (Sergi Lopez) και μια ύποπτη χημεία θα αναπτυχθεί μεταξύ τους. Κάτι που θα γίνει ακόμα πιο έντονο όταν η Suzanne θα γίνει η αιτία για να τραυματιστεί ο Ivan. Όχι μόνο από τύψεις, θα αναλάβει να τον φροντίσει και η έντονη φλόγα που υπάρχει μεταξύ τους θα πυρώσει επικίνδυνα και θα μετατραπεί σε έναν παθιασμένο έρωτα που θα έρθει αντιμέτωπος με πολλά εμπόδια. Η Suzanne δεν μπορεί να μείνει άλλο με τον άντρα της. Τον ενημερώνει για την αποστασιοποίησή της. Ένας έρωτας τόσο παθιασμένος και τόσο αληθινός δεν μπορεί παρά να βρει εχθρούς και δυσκολίες και τον αναγκάζει να παλέψει για την ύπαρξή του...
Πέτρος Καλογεράς

2.  Φεύγω, (Partir-Leaving) είναι ο τίτλος της νέας ταινίας της Κατρίν Κορσινί η οποία κάνει την Πέμπτη 29 Απριλίου πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους.
Πρόκειται για μια ταινία, ερωτικό δράμα ανάμεσα σε ένα ζευγάρι και τον χωρισμό τους, εξαιτίας ενός απρόσμενου εξωσυζυγικού πάθους.
Η Σουζάν είναι μια σαραντάρα γυναίκα παντρεμένη με τον χειρουργό Σάμουελ και μητέρα δύο παιδιών , οι οποία ζει μια ήρεμη και οικογενειακή ζωή σε μια πόλη της Νότιας Γαλλίας.
Τη γαλήνη της οικογένειας έρχεται να ταράξει ένας Ισπανός εργάτης που εργάζεται στο σπίτι τους, όταν ξαφνικά η Σουζάν ελκύεται από αυτόν τον άνδρα και για χάρη του πάθους που υπάρχει ανάμεσά τους παρατάει τον άντρα και τα παιδιά της.
Η συνέχεια δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα καθώς εμπόδιο στην προσπάθεια  της Σουζάν και του εργάτη να ζήσουν τον μοιραίο τους πάθος, στέκεται ο πρώην άντρας της που κάνει τα πάντα για να τους χωρίσει.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως ο «απατημένος» σύζυγος στήριξε οικονομικά και ψυχικά τη Σουζάν από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι της στη Γαλλία.
Η ταινία έχει μικρή διάρκεια, είναι γρήγορη στον ρυθμό, πολύ συγκεκριμένη σε αυτά που θέλει να διηγηθεί, χωρίς να κουράζει τον θεατή στοιχεία που είναι υπέρ της ταινίας, καθώς το θέμα και η πλοκή της είναι κάτι που το έχουμε δει αρκετές φορές και να παίζεται στον κινηματογράφο , αλλά και στη ζωή.
Α.Κοντούλη [i-live.gr]
3. Έρωτας, ο πραγματικός έρωτας (που συμβαίνει σπάνια και μόνο σε μια μικρή μερίδα του πληθυσμού) είναι μια ψυχική διαταραχή κατά την οποία στα μάτια του πάσχοντος, το ερωτικό του αντικείμενο συγκεντρώνει όλο το νόημα της ζωής. Κατέχοντας το ερωτικό αντικείμενο, βιώνει κανείς αυτό που ονομάζουμε ευτυχία και στερούμενός το, αυτό που ονομάζουμε κόλαση. Μέσα στη σκλαβιά του πόθου, φυσάει μια άγρια ελευθερία. Στον έρωτα καταργείται (επι τέλους) ο πολιτισμός που αστυνομεύει τη φύση μας, έρχεται στην επιφάνεια το ασυνείδητο και (επι τέλους) διαλύεται η σημασία του θανάτου. Το ασυνείδητο δεν γνωρίζει τον θάνατο και ο ερωτευμένος σταματάει να τον φοβάται με τρόπο που κανένα φάρμακο του πολιτισμού δεν το καταφέρνει – το προσπαθεί η τέχνη, η θρησκεία και η επανάσταση αλλά όχι τόσο αποτελεσματικά.

Έτσι, περιγράφοντας ένα περιστατικό έρωτα δεν έχει κανένα νόημα να αναλύσει κανείς αιτίες που τον προκάλεσαν. Μπορεί κανείς μόνο να τον «τραγουδήσει» στο σωστό τόνο και, πολύ σοφά, η
Catherine Corsini κάνει αυτό ακριβώς. Παραμερίζει τις μελό παγίδες, δεν δραματοποιεί αλλά δείχνει το δράμα μέσα από μια λιτή σκηνοθετική γραμμή και επιλέγει εύστοχα τους πρωταγωνιστές της. Η ερωτευμένη είναι η Kristin Scott Thomas, δηλαδή μια ηθοποιός με ψυχρό φιζίκ, τέτοιο ώστε να προστατεύει το αληθινό δράμα από την μελοδραματική του παρέκκλιση. Στο σώμα και στο πρόσωπο της βγαίνουν τα έγκατα με μια σπαρακτική απλότητα. Το αντικείμενο του πόθου είναι ο Sergi Lopez, ένας ηθοποιός που ο τετράγωνος, γήινος σωματότυπος και η κάπως χωριάτικη ισπανική του συμπεριφορά αντιπαρατίθενται στον άγριο αλλά «κομψό πολιτισμό» του συζύγου. Η ηρωίδα ακούει το κάλεσμα της φύσης και επιστρέφει σε αυτήν. Θα ήταν πιο δύσκολο στην επίτευξη αλλά θα προέκυπτε ένα πιο σπουδαίο έργο αν το σενάριο ανέλυε κάπως την ψυχοσύνθεση της ηρωίδας π.χ. δείχνοντάς μας έναν ιδιαίτερο άνθρωπο που ασφυκτιούσε μέσα από μια εκλογικευμένη ζωή όπως ήταν η δική της. Ο έρωτας αφορά συγκεκριμένες ιδιοσυγκρασίες και ακόμη πιο ιδιαίτερα, συνήθως γυναίκες.

Χάρης Καλογερόπουλος [CINE.GR]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου